آهسته و پیوسته

امیدم به نسیم است و شقایق های کوهی و کولیان در راه...*

/ بازدید : ۲۱۱

امروز عصر یک لیست درست کردم از کارهایی که توانایی محافظت کردن از من را دارند تا وقتی که خیلی خسته ام، خیلی غمگینم، خیلی سرم از هجوم افکار مختلف درد می کند یا وقتهایی که دلم می خواهد به جایی بروم و ناشناس زندگی کنم، انجام دهم و حالم بهتر شود. بعد یک پلی لیست درست کردم در Sound Cloud به نام قند و شکر تا  هر چه موسیقی عربی دوست داشتنی می شنوم در آن ذخیره کنم برای اوقاتی که دلم حلاوت می خواهد و حزن و غریبگی. آرام تر که شدم بلند شدم و اتاقم را مرتب کردم. آب پتوسم را عوض کردم. به دختر خاله ام پیام دادم. با مریم حرف زدم. آشپزخانه را تمیز کردم. به کاوه، فریدون و شگفت انگیزی شاهنامه فکر کردم. سالاد شیرازی درست کردم. بعد از افطار بیرون رفتم تا برای سحر ماست بخرم، هوا به قدری خوب بود که دلم می خواست برای دوستی بنویسم " به قدری هوا خوب است که جان می دهد برای حرف زدن" اما ندادم. به خانه برگشتم. به محمد املا گفتم؛ خشنودی را اشتباه نوشته بود. فاطمه و محمد رعد و برق را تماشا کردند، من به اتاقم برگشتم؛ به صدای باران گوش دادم، بوی نم را نفس کشیدم و از قطرات باران که دیده نمی شدند عکس گرفتم. به فاطمه و محمد پیوستم و زیبایی رعد و برق را تماشا کردم. در حال نوشتن بودم که مامان صدایم کرد تا آب باران بخورم. کمی حرف زدیم و بعد شب به خیر گویان همه به قصد خواب پراکنده شدیم. هنوز باران می بارد. موسیقی عربی که نمی دانم چه می گوید را پخش کرده ام، قلبم گرم است و دلم تنگ. اگر کسی بپرسد خوبی؟ بی درنگ می گویم خوبم. آدم می تواند خسته باشد، دلتنگ باشد، ناامید باشد، آشفته و پریشان و غمگین باشد و خوب هم باشد. آدم می تواند هم زمان که دلش می خواهد چهار بهار بخوابد در جواب سوال خوبی بگوید خوبم و بعد با لبخندی از گرم بودن قلبش پتو را روی سرش بکشد و بخوابد در حالی که زیر لب زمزمه می کند: ذوقی چنان ندارد بی دوست زندگانی...

*محمد صالح علاء

۴ ۳
پری شان
۰۱ خرداد ۰۱:۰۵
حس خوبی داره این عکس...
این پنجره...
چه کار خوبی کردی اون لیست رو نوشتی...
.
الهی که دلت شاد بشه...
خوب ه شاد...
پاسخ :
خودم هم با نوشتنش حال خوبی دارم.
کامل ترش هم خواهم کردم.

الهی...
یه بنده خدا
۰۱ خرداد ۱۳:۴۰
شلوغ بود ولی برای صاحبش نه :)
پاسخ :
من که نفهمیدم.
یه بنده خدا
۰۱ خرداد ۱۳:۵۷
میگم انجام اینکارا پشت هم یکم ریتم بالا و شلوغی در برنامه رو داره ولی از دید من ولی برای صاحب کارها اینجوری به نظر نمیاد 
پاسخ :
شاید ریتم بالایی داشته باشه
اما همین کارهای به ظاهر شلوغ هم ضرب آهنگ آرومی داره هم ذهنم رو آروم کرد.
یه بنده خدا
۰۱ خرداد ۱۴:۰۳
خب دیگه منم از اول منظورم همین بوده
پاسخ :
:)
بله!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان