آهسته و پیوسته

آوای روشنِ بی هیچ ملال

/ بازدید : ۲۳۸

داستایوسکی در کتاب شب های روشن پرسیده:

یک دقیقه تمام شادکامی؛ آیا این نعمت برای سراسر زندگی یک انسان کافی نیست؟

کافی نیست؟

۹ ۱۸
جناب قدح
۲۱ آذر ۱۲:۵۴
درسته باید قدر لحظات خوب رو دونست .
پاسخ :
خوب؟
خوب کافی نیست.
یک جور آوای روشن بی هیچ ملال که کلمه ی خاصی براش نیست.
یه بنده خدا
۲۱ آذر ۱۳:۰۱
شاید اره!
پاسخ :
بنظرم که حتما کافیه!
zahra TA
۲۱ آذر ۱۳:۴۶
خیلی دوست دارم این کتاب بخونم. شباهتی با فیلم ایرانی شب های روشن داره
؟
پاسخ :
فیلم ایرانی شب های روشن برداشت آزادی از اون کتابه و خیلی فیلم خوبیه.
من که فیلم زیاد دوست ندارم این فیلم رو می تونم بارها ببینم.
والبته که زهرا من هم کتاب رو نخوندم. این جمله در کتاب دیگری نقل شده بود که مدتهاست ذهنم رو مشغول کرده، و البته من رو ترغیب به خوندن کتاب کرد.

هالی هیمنه
۲۱ آذر ۱۳:۴۸
شاید کافی نباشه، شاید زمانش خیلی کوتاه باشه، ولی من می‌خوام فکر کنم چیزی که مهمه، تواناییِ ادراکِ اون شادکامیه. یکی بهم یه حرفی زد که خیلی برام عجیب و شگرف بود. گفت این دقیقه‌ها میان و می‌رن و تموم می‌شن، ولی اون چیزی که قراره بمونه و به آدم نیرو بده و زندگی‌ش رو از اول بسازه، تواناییِ درکِ چنین شادکامی‌هاییه، تواناییِ عشق‌ورزیدن.
پاسخ :
من فکر می کنم از این دقیقه های تمام شادکامی همه داریم.
نه یک دقیقه، بلکه بارها، همون لحظاتی که قلبمون از خوشی می خواد از قفسه ی سینه مون بزنه بیرون، همون لحظاتی که ازشدت خوشی اشک می ریزیم، همون لحظاتی که بعد از مدتها دلتنگی تنگ و محکم در آغوش گرفته می شیم. می تونم هزار تا مثال بزنم. 
بحث همینه ، اینه که ما به اندازه ی کافی هوشیار باشیم که اون لحظات رو درک کنیم. این که متوجه باشیم همین لحظه ی کوتاه شادکامیه، همین لحظه که قلب آدم رو گرم می کنه، همون لحظه است که آدم رو تر غیب می کنه که ادامه بده! مثلاً من پدر و مادرم عاشق این بودن که من حقوق بخونم. وقتی این رشته رو برخلاف میلم قبول شدم و اسمم رو با این رشته دیدن به حدی خوشحال شدن که اشک تو چشماشون جمع شده بود. اون یک لحظه ی تمام شادکامی بود. هروقت بهش فکر می کنم قلبم گرم میشه.
همون یک دقیقه است که داره من رو ترغیب می کنه به ادامه دادن!
وهزاران لحظه ی دیگه که باعث میشه زندگی رو دوست داشته باشم و ادامه بدم!

بهـ نام
۲۱ آذر ۱۴:۱۵
زیبا نیست؟
پاسخ :
یک لحظه تمام شادکامی؟
زیباست، خیلی زیبا.
جناب منزوی
۲۲ آذر ۱۷:۳۹
کافی نیست
شاید بخوایم چند سال زندگی کنیم
پاسخ :
همون یک دقیقه برای همه زندگی کافی باشه.
Mohammad Mahdi ..
۲۷ آذر ۲۱:۳۹
اگه دوست داشتی نسخه ایتالیایی ش رو هم ببین. خیلی قشنگه...و مخصوصا این جمله به زیباترین شکل در پایانش تصویر میشه...اسمش هست Le Notti Bianche (1957)
پاسخ :
ممنونم. اتفاقاً گرفتمش تا ببینمش والبته فکر می کنم حجم زیبایی ش رو نمی تونم تحمل کنم.
بنظرم فرزاد موتمن هم فیلم رو خوب ساخته بود. جز معدود فیلم های ایرانیه که دلم می خواد چندبار ببینمش.
اله سار
۰۱ دی ۰۳:۵۲
بخدا این فیودور لابلای اون همه تلاطم افکارش عجیب  ادمو به زندگی میکشونه...
اگه بخواین این جمله اش مصور بشه براتون سکانس اخر نسخه ایتالیاییه شب های روشن رو ببنید
پاسخ :
به ایشون بسیار علاقه مند شدم. 
حتماً حتماً می بینمش. 
ممنونم.
خورشید ‌‌‌
۰۷ دی ۱۷:۳۴
کافیه. اون یک دقیقه می‌ارزه به سراسر عمر.
پاسخ :
به سراسر عمر
:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان